Klachtenprocedure

Heeft u een klacht over onze praktijk ?

Wij willen ons werk graag professioneel uitvoeren en vinden het belangrijk dat u ons vertrouwt. Natuurlijk is het mogelijk dat u geen goed gevoel heeft na contact met medewerkers van onze praktijk. U vindt bijvoorbeeld dat u niet serieus bent genomen of u heeft de praktijk niet goed kunnen bereiken. Wij willen dat dan graag zo snel mogelijk weten, zodat wij dit met u kunnen bespreken en we ervan kunnen leren.

U kunt dit doen door een Klachtenformulier te vragen aan de praktijkassistente, deze in te vullen en weer in te leveren. U kunt ook het klachtenformulier downloaden: klik op Klachtenformulier. De praktijk kent een klachtenfunctionaris en zij zal uw klacht in behandeling nemen en uiterlijk 6 weken de tijd nemen om uw klacht te behandelen en tot een uitspraak te komen. Dit gebeurt altijd in gezamenlijkheid met u en de betrokken medewerker(s). Wij vinden het belangrijk dat patienten kunnen melden waar zij ontevreden over zijn. Om van te leren en onze patienten het gevoel te geven dat zij serieus genomen worden. 

Mocht de klacht niet naar tevredenheid zijn afgehandeld, dan is het belangrijk voor u te weten dat de praktijk is aangesloten bij de SKGE (stichting klachten en geschillen eerstelijnszorg). U kunt zelf kosteloos contact met hen opnemen voor het verder behandelen van uw klacht. Meer informatie over deze stichting en hun manieren van werken, vindt u op de website van SKGE.

Een klacht? Blijf er niet mee rondlopen!